Det kan du forvente af kurset

I 2023 havde hele 91% af danskerne en profil på mindst et socialt medie, og netop derfor er de fleste virksomheder også på sociale medier – eller ønsker at være det. I dette kursus bliver du klædt på til at forstå, hvordan man bruger sociale medier i en virksomhedskontekst, de professionelle værktøjer, man bruger og hvordan man bedst bruger de forskellige platforme.

Du kan med fordel tage dette kursus, inden du skal starte på et nyt job eller praktikplads, så du kan føle dig godt klædt på til dine nye arbejdsopgaver og har en god forståelse for “best practice” inden for SoMe.

  • Få gode råd til, hvordan du, allerede inden du starter, kan danne dig overblik over virksomhedens sociale medier

  • Forstå de forskellige platforme, og hvordan de bedst kan bruges i en virksomhed

  • Vide hvilken platform, man bruger til hvilke formål ved at forstå platformenes brugere

  • Få en grundlæggende forståelse for Meta Business Suite - værktøjet, som bruges til at administrere virksomhedsprofiler på Facebook og Instagram

  • Få gode tips og tricks til at producere indhold

Indhold i kurset

    1. Velkommen til

    2. 1. Introduktion

    3. 2. Kursets opbygning

    4. 3. Sådan forbereder du dig

    5. 4. Øvelse 1

    6. 5. Hvordan bruger vi sociale medier?

    7. 6. Meta Business Suite - Introduktion

    8. 6.1. Meta Business Suite - Indbakkestyring og brugerkommentarer

    9. 6.2. Meta Business Suite - Sådan laver du et opslag

    10. 7. Sådan laver du godt indhold - formater, safe zones og profilgitter

    11. 7.1. Sådan laver du godt indhold - det skal du huske

    12. 8. Øvelse 2

    13. 9. Gode arbejdsgange

    14. 10. Tips og tricks

    15. 11. Afrunding

    16. Evalueringsspørgsmål

    17. Deltag i et af vores Live Webinars

  • 1 time med videoindhold

Vores kurser rates 4,3 ud af 5 af vores brugere

Underviserprofil
Maria Holm Nielsen

Maria arbejder med kommunikation og sociale medier og har specialiseret sig i strategisk udvikling af indhold samt markedsføring og annoncering på sociale medier. Med mange års erfaring fra både den private og den offentlige sektor har Maria en unik indsigt i, hvordan SoMe-strategier kan tilpasses og optimeres for at opnå de bedste resultater i forskellige organisatoriske kontekster.
Marianne Aglund om Faglig formidling