Forretningsforståelse
I dette kursus vil vi bruge det kendte værktøj Business Model Canvas til at øge vores forretningsforståelse. Vi vil gennemgå teorien bag Business Model Canvas samt analysere to kendte danske virksomheder - Podimo og Soundboks.
I dette kursus vil vi bruge det kendte værktøj Business Model Canvas til at øge vores forretningsforståelse. Vi vil gennemgå teorien bag Business Model Canvas samt analysere to kendte danske virksomheder - Podimo og Soundboks – ved hjælp af Business Model Canvas. Efter dette kursus vil du kunne analysere virksomheders forretningsmodel på en nem og overskuelig måde. Det visuelle værktøj vi bruger i kurset, gør det nemt at kommunikere ideerne videre til andre.
Kender til de 9 byggeklodser i Business Model Canvas
Ved hvordan du bruger et Business Model Canvas
Kan analysere eksisterende- og nye virksomheder
Kan bruge Business Model Canvas til at opstille nye forretningsideer
Lave en konkurrentanalyse
Viden omkring hvor du skal finde oplysninger om funding og regnskaber
Vores kurser rates 4,3 ud af 5 af vores brugere
Velkommen til
1. Introduktion
2. Business Model Canvas
3. Podimo Case - Intro & Kundesegment
4. Podimo Case - Værdiskabende tilbud
5. Podimo Case - Markedsføringskanaler
6. Podimo Case - Kunderelation
7. Podimo Case - Indtjening
8. Podimo Case - Kerneaktiviteter- & Ressourcer
9. Podimo Case - Partnerskaber & Omkostninger
10. Podimo Case - Konklusion
11. Podimo Case - Konkurrentanalyse
12. Podimo Case - Funding & Nøgletal
13. Soundboks Case - Opgave
14. Soundboks Case - Business Model Canvas
15. Soundboks Case - Funding & Nøgletal
16. Afrunding
Evalueringsspørgsmål
Deltag i et af vores Live Webinars