Det kan du forvente af kurset

På dette kursus giver vi dig 3 gode råd til din praktiksøgning. Det kan være svært at finde ud af, hvor man skal starte og slutte. Derfor finder du her praktisk hjælp til at få afklaret, hvad du gerne vil med din praktik, hvordan du søger en praktikplads og kommer til samtale, og hvilke muligheder du har for vejledning og sparring i processen. Husk at HK er her for at hjælpe dig – også i praktiksøgningen.

Se mere her Hjælp til praktikøgning, hvor du blandt andet har mulighed for at læse mere, samt kontakte vores vejledere, der kan hjælpe dig helt i mål.

• Hjælp til at identificere dine faglige ønsker og forventninger til praktikken

• Hjælp til at finde ud af, hvordan du kommer i gang med praktiksøgningen

• Inspiration til at målrette dit ansøgningsmateriale

• Eksempler på, hvad en arbejdsgiver kigger efter og gode råd til, hvordan du bliver kaldt til samtale.

• Inspiration til, hvordan du kan få sparring og vejledning ifm. din praktik

Vores kurser rates 4,3 ud af 5 af vores brugere

Indhold i kurset

1. Velkommen til

2. 3 tips til praktiksøgning

3. Evalueringsspørgsmål

4. Deltag i et af vores Live Webinars

• 4 lektioner

Underviserprofil
Ida Ullitz

Ida Ullitz arbejder som karriere- og uddannelsesvejleder i HK, hvor hun og hendes kollegaer sidder klar til at vejlede dig om blandt andet din praktik og praktiksøgning. Så uanset om du har brug for hjælp til at komme i gang med at søge efter en praktik, eller har brug for vejledning og sparring undervejs i din praktik, så kan du som medlem af HK ringe til vores vejledere og få vejledning og sparring. En typisk samtale varer 30-45 min og hjælper dig fx med afklaring af dine kompetencer, hjælp til at skrive en opfordret eller uopfordret ansøgning, lave et målrettet CV samt forberede dig til praktiksamtalen.